TUZLA FRENLEME DİRENCİ
AC ve DC motorların tork ve hızını düzenlemek için kullanılan dirençler, enerji girişini kontrol etmek amacıyla Motor Kontrol Dirençleri olarak adlandırılırken, enerjiyi frenlemek ve boşaltmak için Dinamik Frenleme Dirençleri olarak adlandırılır.
Rotorlu motorlarla birlikte kullanılan Motor Kontrol Dirençleri, iletkenlerin rotordaki kayma halkalarına bağlanmasıyla işlem görür. Bu kayma halkaları, direnç devresi ile iletişim kurar. Motor Kontrol Direnci, devredeki direnç seviyesini ayarlayarak hız ve torku düzenler. Yüksek direnç, düşük tork ve hız anlamına gelir.
Motor Kontrol Dirençleri, farklı tork ve hız kontrol seviyeleri için genellikle “adım” veya “hız” kullanır. Adım/hızlar, direnç seviyeleri arasında belirli aralıklar sağlar. Genellikle önerilen Motor Kontrol Direnci 4 adım/5 hızlıdır, ancak 1 adım/2 hızlı dirençlerden başlayarak 10 adım/11 hıza kadar kullanılabilir. Genellikle, daha büyük uygulamalar ve güçlü motorlar için daha fazla adım kullanmak önerilir. Maksimum hız, tüm adımlarla sınırlıdır; ancak motorun iç ısısını azaltmak için kalıcı bir kayma direnci gerektiğinde istisnalar olabilir.
Tuzla Motor Kontrol Dirençlerinin faydaları şunlardır:
- Sınırlı tork ve sargılı rotorlu motorların hızını güvenli seviyelere düşürme.
- Motor voltajlarını güvenli seviyelerde tutma.
- Aşırı ısınmayı önleme.
- Frenleme sırasında boşa geçen zamanı azaltma.
- Ekipmanın kullanım ömrünü uzatma.
Üç fazlı asenkron motorlara kademeli direnç ile yolverme prensibi, şebeke geriliminin bir kısmını yol verme direnci üzerinde düşürmek ve geriye kalan gerilimi motora uygulamaktır. Bu sayede motor, ilk kalkma anında aşırı akım çekmeden düşük gerilimle çalışabilir. Kalkma akımını azaltmak için büyük güçlü motor devresine seri olarak ayarlanmış direnç bağlanır. Kademeli olarak ayarlanan direnç kademeleri sıra ile kontaktör kontakları tarafından devreden çıkarılır. İstanbul Tuzla Yol Verme Direnci satın almak için hemen bizimle iletişime geçin.